onsdag 29 januari 2014

Onsdag

Äntligen friska och krya här hemma. Det är Nova som snorar lite än. nästa vecka är det dags för tösen att få spruta igen, hoppas de inte leder till feber som hon fick förra gången. Men risken är tyvärr ganska stor att hon ska få det igen. Men ser man det från den ljusa sidan så får hon alltid sova i våran säng, emellan oss när hon är sjuk, och det är så satans mysigt! Att vakna upp av en liten Nova som ligger o tjattrar, viftar och sparkar. Hur trött man än är blir man helt glad och varm i hjärtat. Sån stark kärlek!

Idag har vi varit ute hos min mamma o pappa. Vi tog en promenad i stormen, jag, Nova, mamma och mormor. Hatar att köra vagn i snö, och ännu värre på igenblåsta vägar! De är träning de vill jag lova. Haha. Efter det fikade vi hemma hos mormor och morfar. Nova fick frispelet och låg och skrek/pep med den ljusaste tonen jag någonsin hört. Något nytt ljud hon har kommit på och kört med i två dagar nu. Ska också tillägga att hon total vägrar att ligga på rygg numera. Vänder sig till mage direkt. Hon har blivit så himla duktig. Mamma, jag och Nova gick hem till mamma efter fikat. Nova fick lite mat och somnade i sin mormors famn. Blev bjudna på mat hos min mormor och morfar, så vi tog vårt pick och pack och gick dit efter 2 timmar igen, haha! Tur att dom bor nära. Det bjöds på kalops och potatis, så himla gott. Blev en till fika efter det. Och jag tog en burk Coca cola idag (har inte druckit det sen nyår) och jäklar i havet vad gott det var! Kusin Selma kom också till mormor och morfar. Nova fastnade för henne direkt. Satt på mormors arm och stirrade hela tiden, och ville mer än gärna klämma och känna i hennes ansikte.

Världens härligaste dag, och de uppskattas verkligen att få umgås med sin familj och släkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar